Saturday 3 November 2012

terkilan

disebabkan benda kecil..dia dah decide xnk kwn ngan aku..tp mengaku aku still kwn dia...
kwn ker mcm tu..
kalau btl kawan, dia xkn bt mcm tu..
bergaduh sebesar mana pun, dia akn berbaik blk..
tp dia...smpai unfriend aku dlm fb..
pastu duk tuduh aku tegur dia dlm fb..sedangkan status yg aku keluarkan xde kaitan lgsg ngan dia.
tetiba jer nk naik angin..
logik ker kalau dia masih anggap aku kwn, dia bt perangai mcm tu..
kalau nk kata slh aku 100%, mmg x logik la..
aku dah explain dah kat dia..
even aku dah mntk maaf dah kat dia..
so, nk apa lg..
aku x tegur dia cz aku ingat dia msh mrh aku lg..aku diam lah..
tp nmpk gayanya dia lbh senang xde kwn mcm aku...
aku punyalah  berdoa kat tuhan mntk utk kwn blk,
tp sygnya doa x dimakbulkan, itu xksh sgt..
tp yg aku sakit ati, dia x hargai lgsg lps aku bgtau dia yg aku doa pasal benda ni..
aku xtau la perangai dia tu mcm mana,..
dia duk kata xtahan ngan peranagi aku..aku ni 1000 kali xtahan ngan perangai dia..tp aku bt xtau jer..sbb aku anggap dia kwn aku..
tp dia..asyik kata duk asyik ikut angin aku...skrg ni sapa yg ikut angin sapa sbnrnya??
bleh pk blk..kata profesionalism..
profesionalism tengkorak kau!!!
kau tu x matang dlm berpk...
nak org ikut kata kau jer..
org len pun ader perasaan jgak tau x...
org dah mntk maaf, dah la..
xpyh nk besarkan benda yg terlampau kecik ni..
aku x phm la perangai dia ni...
susah nk berckp ngan org yg terlampau pandai dlm segala bab ni ,
susah nk berckp ngan org kepala angin ni..
susah nk berckp ngan org 1 malaysia..
susah semua la...
setiap kali aku sakit ati, aku tahan, pastu aku diam..then aku ok..
tp kau..pendam, pastu bengkak sorg2..last2 decide unfriend dlm fb, decide xnk kwn..
ok.fine!!! teruskan.. satu jer aku nk ingatkan kau..dosa yg kau tanggung sgt berat..
sebab apa? sebab kau dah menyakitkan ati aku berterusan, pastu bt fitnah kat aku...
hei, dgr cni, dosa kecil tp sering dilakukan, lama2 akn menjd dosa besar..kau tau x..
kalau kau xtau...
g rujuk pakar agama.. rujuk skali ngan mslh kau yg liat sgt nk solat.

No comments:

Post a Comment