Sunday 13 May 2012

mengisi ruang yg kosong

aku ada seorg roomate... nama dia kak yana... dia seorg yg lawak...xpernah tgk dia ada mslh... hepi jer ...
cemburu rasa tgk dia hepi ngan family dia..bg aku, kak yana adalh seorg kwn yg paling baik.. walaupun bru nk msk setahun kenal dia, tp mcm dah lama kenal dia...
dia ibarat mak kpd aku ... kadang2 aku rasa dia menggantikan tmpt seorg ibu di hati aku yg mana aku xpernah kenal erti kasih syg seorg ibu.... selama ni hanya kebencian shja yg ada dlm hati...tapi kasih syg ayah ttp ada... bila aku merengek nk pegi situ, nk pegi cni..dia ikut jer...mcm mak aku kan.....bila dia prihatin,aku amat tersentuh ngan dia.. wlaupun umur masih muda,kak yana dah ada ciri2 keibuan nya dlm diri dia... ciri2 tu terserlah bila dia serius..hehehehe..jgn marah kak yana yer...tp at least bila ada dia,aku rasa mcm mak aku sentiasa ada ngan aku... dia selalu mengambil berat ttg aku,dan juga org len....bygkan lah,drp aku umur 7 thn,aku dah mula merasa kebencian dlm hati aku.. kasih syg terhadap ibu tiada sama sekali... masa tu aku tdk mengerti apa2... tmbh plak,bila ayah n ma aku berpisah,aku sgt sedih...bila ada ibu tiri, disitu lah bermulanya episod hitam dlm diri aku smpai sekarang.... tp aku nk ucapkan terima kasih kpd kak yana kerna sudi jd mak dimata aku selama setahun... aku amt sedih bila sem 3 ni,aku n kak yana terpaksa berpisah...dia dirumah len,aku dirumah len.... kadang2 aku rasa xleh nk bernafas bila kak yana xde... entahlah..  ( bkn cinta tau, org normal lg )...
 apa2 pun, terima kasih kak yana sudi  jd mak utk org walaupun setahun... ianya sungguh bermakna  : )

No comments:

Post a Comment