Monday 30 April 2012

hari berlainan tp suasana sama

 org seringkali kata aku ni anak ayah.... ya ! aku mengakuinya...
 aku terlampau sygkan ayah ku smpai aku snggp gadaikan nyawa aku utk ayah aku..
 aku snggp x kahwin demi nk duduk bersama ngan ayah aku...
 aku x dpt bygkan  hdp aku tanpa ayah disisi aku..
 dia merupakan org pertama dlm hdp aku.. xde org len selain tu...
tp disebabkna keadaan aku n mak tit aku x brape baik sejak dia kahwin ngan ayah aku..
 aku tahu ayah aku sentiasa berada dlm keadaan yg tersepit diantara aku n mak tiri aku...
 bila aku memikirkannya,aku akn berlinangan airmata...tp aku menahan agar olrg x tahu masalh aku yg aku tanggung dr aku berumur 7 thn...
 org yg rapat ngan aku mgkn tahu mslh aku,tp hanya sebesar zarah shja...
aku sedih melihat wajah aku tat kala dia dtg jumpa aku... 
 aku tahu dia punya byk mslh.. tp dia  hanya bt muka gembira sedangkan dlm hatinya penuh dgn mslh terutama sekali hutang rumah n abang aku yg semakin hari semakin melampau sikap nya yg suka berbelnaja.. tanpa pk kan ayah aku....
pernha sekali aku bgtau ayah aku yg aku xnk hidup lg didunia ni, aku dah xtahan dah.. tp ayah aku sedih dan dia berkata " kalau sera  xde,spa lg yg ayah ada, ayah hanya ada sahir dan sera ajer dlm dunia ni".... ( aku tgh tahan nangis ), kata2 nya amat menydihkan aku.. so aku decide xnk membuat ayah aku susah lg.. 
aku rela berkorban demi ayah dan abang wlau pun   aku tahu xkan ada org akn menghargai pengorbanan aku selain ayah....
 aku sanggup bg duit ptptn aku utk ayah aku.. aku snggp berlapar demi ayah aku.. mmg org luar nmpk aku selalu berbelnja besar tp pd hakikatnya tidak... org len xtau punca mslh ini... bila aku dpt ptptn, aku lbh byk bg wabg aku dekat ayah aku... tmbh lg ngan keadaan abang aku yg selalu mntk duit....walaupun aku x kerja, tp aku aku dah menanggung ayah dan abang aku.. sedangkan abang aku........   (sedih teramat sgt bila pk abg aku)
 
petang td, ayah aku pegi amik duit dkt bhngn umno, ayah aku call," sera hepi tak dpt duit ni ? "  , "  xnk belnja ayah ke ngan duit ni ? ".....  sbnrnya aku tahu mksd disebalik kata2 itu, dia memerlukan duit.... 
jadi bt smemntara ni aku bg sebhngn duit yg aku dpt tu kpd ayah aku... aku rela xde duit tp aku x rela ayah  xde duit....  
org selalu tgk aku hepi, gembira n ceria.. tp sebenarnya aku  sering kali sedih... xde org yg nk memahami aku n nk mengdr mslh aku... aku selalu pendm mslh ini sendiri... aku juga berharap agar mslh ni akn hilang... tp bila ?????? bila mslh ni akn hilang???? aku dah xtahan sgt dah nk menanggung mslh ni ... dah 14 thn dah aku menanggung beban ni... tlg la... ringan kan beban aku.. mlsh family,mslh pelajaran, mslh duit, mslh diri.... bila nk hilang.... 
 aku btl2 nk rasa hepi yg sebenarnya... aku dah xlarat nk tunjuk muka hipokrit depan org.... dah x larat... smpai org dah cop aku sebagai org yg xde perasaan....
kadang2 aku dah xtau apa erti family... apa rasanya gembira.... aku mcm dah xtau dah semua tu.. apatah lg nk merasainya...
 aku amat cemburu melihat family kwn2 aku... hepinyer.... bila family aku nk hepi sentiasa...
 aku juga xnk jd ' black sheep' dlm family aku lg.... tolong la ya Allah.... bantulah aku...

No comments:

Post a Comment